
Temporals és un programa itinerant d’art contemporani de Barcelona. El seu objectiu és crear accions i experiències artístiques que interpel·lin la ciutadania i hi dialoguin. Aquest itinerari ens proposa acostar-nos a l’art de manera col·lectiva, tot recorrent exposicions del programa en diversos equipaments culturals de la ciutat.
A cada sessió visitarem una exposició diferent, on gaudirem d’experiències com conèixer directament l’artista o la curadora, conversar amb persones expertes de diverses disciplines i compartir espais de reflexió al voltant de les propostes artístiques. Una oportunitat per descobrir la riquesa de mirades i sensibilitats que l’art contemporani ofereix des dels barris. Un espai per compartir impressions, imaginar col·lectivament i deixar-nos portar per allò que l’art ens desperta.
Itineraris, del 15 de setembre i el 27 de novembre, a càrrec de Judit López, mediadora de Temporals.
Horaris i punt de trobada: de 18.30 h a 20 h, a la porta de cada centre cívic.
Inscripcions: del 30 de juny al 15 de setembre.
Activitats gratuïtes.
Sessions de l’itinerari
17/09/25 · Aquella llum d’entre muntanyes, Albert Gironès – CC Casa Elizalde
Una proposta que explora com els fenòmens visuals –de l’avistament d’ovnis a les aparicions marianes– entrecreuen ciència, espiritualitat i història.
Trobada amb l’artista prèvia a la inauguració, per parlar sobre imaginaris col·lectius i processos de recerca artística.
01/10/25 · Vivir bien morir bien, Nathalie Rey – CC Pere Pruna
Una mirada a rituals funeraris d’arreu del món per repensar pràctiques ecològiques i reconnectar amb els cicles naturals.
Visitarem l’exposició i el Jardí Fènix, entitat col·laboradora que ha intervingut en una de les obres. Una sessió per descobrir i debatre sobre l’art, la mort i el que l’envolta.
15/10/25 · De esta carne nacerán flores, DU-DA – CC Navas
Reflexions sobre la mort, els rituals i les eines col·lectives per afrontar-la des de la cura.
Participarem en un death cafè amb Jordi Miralles, fundador de Funeral Natural, on podrem parlar obertament sobre la mort i resoldre dubtes pràctics.
29/10/25 · Boca i roca, Marc Larré – CC Casinet d’Hostafrancs
Una exploració del concepte de patrimoni a partir del contacte entre cossos i territori.
Farem una visita a l’exposició i un petit recorregut pel barri acompanyades per l’artista.
12/11/25 · Poètiques de la follia, Angelica Tognetti – CC Joan Oliver “Pere Quart”
L’exposició reivindica la bogeria com a forma possible d’habitar el món i reflexiona sobre la salut mental i la vulnerabilitat com a potència política i poètica.
Visita amb la curadora i visionat comentat del curt Orgullo loco.
27/11/25 · Retrats, Fundació MAPFRE – CC Sagrada Família
Un recorregut per la fotografia documental del segle XX a través del retrat. La visita serà guiada per Rafa Badia, fotògraf i expert en narrativa visual.
Per tancar l’itinerari, compartirem un espai obert i en finalitzar, podreu gaudir d’un concert de jazz.
Cal inscripció prèvia entre el 30 de juny i el 15 de setembre: en línia a cotxerescasinetcultural.inscripcionscc.com, presencialment al CC Sagrada Família, o bé trucant al 934 508 917.
(Imatge de portada: fotografia d’Irene Monteagudo de la inauguració de Retrats, Fundació MAPFRE al CC Baró de Viver.)